Tid för en förändring?

Jag har under en tid funderat på att flytta eller starta en ny blogg.. samma fast lite bättre och enklare för mig. I och med att jag nu har fått en iPhone och har internet med mig överallt så skulle det va bra och kunna blogga lite när jag inte är hemma. För det kommer jag nästan inte att vara nu när skolan börjar.

Jag va på ett möte med en studievägledare innan jul för att se om jag det fanns någon chans att bli klar med mitt AS-degree till sommaren. Det blir jag om jag läser 13.5 units. 12 units räknas heltid och det är minimum man måste läsa som internationell student. Min studievägledare sa även att om jag tog en 3 unit kurs till så skulle jag även få ett AA-degree. Kursen måste finnas på listan som räknas som General Education.

Så det innebär att jag ska läsa 16.5 units och jobba halvtid i vår. Därför kommer jag inte va hemma så mycket denna terminen.
Det här är vad jag ska läsa:
- Organization and Management
- Intro to Environmental Issues
- US History: Women
- Cultural Anthropology
- Self Defense/Assault Prevention
- Music Appreciation

Den sist nämnda är den jagt valt till extra. Skillnaden på ett AA-degree och ett AS-degree är att ett AS-degree har en inriktning så att man läser både generella kurser och ens inriktning som i mitt fall är Business Management. Vill man ha ett AA-degree så väljer man bara olika kurser från dom general education-grupperna. Jag hade alltså tillräckligt många kurser från det generella att jag får både och om jag tar en till sista.
Kan visa exakt vilka kurser jag har läst en annan gång för jag kollade upp det härromdagen.

I alla fall så tanken med att byta blogg-ställe är att just nu så är det vissa saker jag inte trivs med och är det mitt eget och finns tillgängligt alltid så är chansen att ni får följa med mej lite mer. Just nu uppdaterar jag väldigt sällan och det känns rätt tråkigt att det finns folk som tittar in här varje dag och inte hittar nåt nytt. Så jag måste bättre mig och jag tror att det är det bästa sättet.

Just nu har inte blogg.se någon bra tjänst för att lägga upp bilder och det är lite krångligt att göra inlägg. Det ända sättet att lägga upp bilder från min iphone är just nu att skicka ett mms med bilden till nåt 5 numrigt nummer i Sverige. Så läggs bilden upp på det viset. Det känns inte som nåt bra alternativ för mig. Så just nu är jag ute och kollar runt lite alternativ och har nog hittat ett som verkar rätt bra. Men jag kommer säga till om och när det blir dags..


Mjukis och jag utanför California Adventure Park.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0