Oro

Efter lördagens "jobb" och oro över hur jag ska lösa hela situationen som jag har framför mig,  så fick jag sitta hemma i soffan och tråka med jobbig spänningshuvudvärk som vägrade att släppa. Precis det jag inte har tid med.

Så för en liten stund sedan så va jag inne på min kompis Annas blogg, och läste om hur tacksam hon har blivit för vad hon har här i livet. Det lär man sig ofta efter att ha gått i genom något kämpigt, precis som hon har. Du är så stark och duktig, vännen.

Något som hon skrev som jag speciellt tog åt mig av, i min egen situation va:
"Buddhisterna säger: Oroa dig inte över saker som inte hänt, för det kan du inte göra något åt. Oroa dig inte över saker du kan göra något åt, för att det kan du ju förändra!"

Så det är precis det jag ska göra nu. Påbörja min läxa och städa nedanvåningen. Som belöning så blir det grillning ikväll.

Anna och hennes man Benne. Det är väl egenltigen tack vare er som jag hamnade här i USA. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0