Middagen avklarad

Tack för alla kommentarer, det är jättekul att läsa. :D

Idag så har jag inte gjort så mycket, sååå skönt! Har haft en rätt busy vecka. När ska det lugna ner sig?!  Pratade med Niki ett tag, och det va jättekul för vi har inte pratat på evigheter, känns det som i alla fall.

Saknar dig min underbara Niki!

Idag får det bli en slappe dag. Både jag och sambon sitter i myskläder i soffan och pysslar, och har precis ätit en typisk lördagsmiddag. Jag tog en promenad bort till affären och köpte lövbiff och glass. Ja, vi ska inte äta det tillsammans utan ja.. ni fattar. Det blev wokade grönsaker, lövbiff, pommes och tsatsiki till middag idag. Så nu är jag så mätt att jag nästan spricker. Till efterrätt (om ett lååååångt tag) så får det bli Ben & Jerrys glass, Banana Split till mig och Häagen-Dazs, Rom Russin till Mjukis. Jag är inte så glad för den smaken.

Igår så kom Mike och Karina på vår tradionella Battlestar Galactica-kväll. Det va sista avsnittet  EVER igår. :( Två timmar av spänning och lite gråt. Fast det kommer en "film" i höst där man får se saken från Sylonernas perspektiv.

Jag skulle laga middag och hade fått för mej att jag va sugen på kasslergryta. När jag kom till affären så inser jag att det knappt finns. Pratade med Mjukis mamma (som är amerikan) och hon berättade att det är väldigt ovanligt här. KASSLER LIXOM.. en klassiker i alla svensson svensson-hem. Husmanskost!

Efter mycket letande så hittade jag det. Fast det gjorde mig inte speciellt glad. Anledningen till det är för att det jag hittade va snordyrt. Det fanns två alternativ.
1. Tre 6 mm tjocka skivor för $5.99, alltså ca 49 kr (16.50 kr per skiva)
2. Fyra 4 mm tjocka skivor, dock lite störe i storleken än dom andra för övrigt, för $7.99, ca 65 kr. (16.25 kr per skiva)
Är det värsta gourmetmaten här eller?? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0