Glass i stora lass

I måndags när jag hade ätit min lunch så fick jag för mej att jag nog va tvungen att prova frozen yoghurt stället som ligger mer eller mindre brevid skolan. Jag blev lite förvånad när jag kom in. Det va inte som ett typiskt glass-ställe utan här fixar och trixar man själv.

1. Man tar en skål (finns bara en storlek, som är STOR, så klart)
2. Man spritsar själv i glassen man vill ha
3. Lägger på toppings
4. Ställer det på en våg
5. Betalar
6. Äter

Alltså det blir lite roligt när man får "bygga"/plocka ihop sin egen glass. Inte nog med att man för göra allt själv och sen betala för hur mycket skålen väger.. utan det finns 10 olika smaker på frozen yoghurt. Bla. mango, hallon, cheesecake, jordnötssmör, och choklad. Sen finns det massor av olika frukter, nötter och godis som man kan lägga på som toppings. Om man inte är riktigt nöjd där.. ja då finns det fem olika såser att hälla på. Det kostade 33 cent per oz. Alltså ca 28.5 gram för ca 3 kr (rätta mej gärna om jag har fel).




Kommentarer
Postat av: Malin Larsson

Det ser ju inte alls dumt ut!! :-) Hoppas allt är bra med dig! Kram

2009-03-04 @ 10:04:12
Postat av: lizan

verkar vara ett farligt ställe! :O

2009-03-04 @ 10:31:00
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: Jennie

Nu blev man ju knappt sugen! Har gått in på din blogg säkert 10 ggr idag bara för att kolla på bilden..mmm..hehe.. Allt bra annars?? Kolla min nya blogg!=) kraam

2009-03-04 @ 11:09:12
URL: http://elonmakaron.blogg.se/
Postat av: Anonym

gottegris........

fast du åt kanske bara frukt o nötter he,he

2009-03-04 @ 13:50:49
Postat av: helen

ÅH

HERRE

GUD



THAT

MUST

BE

HEAVEN

!

2009-03-05 @ 12:49:16
URL: http://helenseskapader.blogg.se/
Postat av: frazor

Ok, det där såg riktigt gott ut.



Men ett tips för att göra det visuellt för svenskarna är att räkna om 28.5g (som ingen kan relatera till) till 100g (som de flesta kan relatera till) (och då blir det 12kr) .. eller ett halvt kilo som man helst vill äta (60kr). :D

2009-03-06 @ 22:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0