The All American Meal

Jag tycker det är kul att laga mat, men jag har så dålig fantasi och fastnar lätt i samma spår. Fast mitt mål för varje vecka är att  variera mig så mycket som möjligt. Idag så gick jag runt i mataffären och försökte hitta nåt som man kunde äta. Såg att dom hade extrapris på hel grillad kyckling. Det har jag nog inte ätit sen jag jobbade som barnflicka (alltså dryga 2.5 år sedan). Då fick jag öva mina skills och jag är numera rätt grym på att bena (?) (heter det så?) en kyckling. Till detta fick det bli mac n' cheese och majskolv.

Om man beställer mat på tex KFC (Kentucky Fried Chicken) eller Boston Market så är det två av dom vanligaste "side orders" som beställs. Köpte också, enligt Mjukis, den ända riktiga osten som man gör Mac n' cheese på.

Idag i skolan så kom jag in i ett sånt  bra pluggflyt, så när läraren sa att vi kunde sluta tio minuter tidigare blev jag lite besviken. Jag ville ju bara fortsätta och fortsätta. Jag lämnade klassrummet sist.. hihi! Jag som hatade företagsekonomi och bokföring förra terminen. Så när jag fick sitta och vänta på bussen så ville jag bara hem jättefort och fortsätta.


(Bilderna är från när jag väntar på bussen)

Sen när jag kom hem så blev det såklart inte så mycket pluggande. Blev istället så att jag och Emelie bestämde att vi ska träffas på fredag. YAY! Det ska bli kul. Efter det blev det tvätta, städa och slänga en massa äckliga sopor och ölflaskor. Kan ju nästan tro att vi är lite småalkisar när man sparar från helgen i ett hörn för man inte orka gå och slänga det. :P

Nu e det dags för Ghost Hunters International.. Jippi.. det är onsdag! Ska även se om jag kan fortsätta med mitt plugg lite under tiden.
Ha det gött!                                                                   Over and Out!

Kommentarer
Postat av: sagaelina

hej hjärtat!! verkar som du har det bättre än bra! hoppas det iaf. take care! puss på dig

2009-02-26 @ 20:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0