Halloween Horror Night

Igårkväll (söndag) så va jag. mjuken och hans föräldrar på Halloween Horror Night på Universal Studios, Hollywood. Vi kom dit i tid för att äta på City Walken så vi va helt redo att gå in när dom återöppnade parken igen kl 19.00.
Parken är öppen som vanligt till klockan 18.00 och under den timmen som dom håller stängt så förvandlar dom parken till en enda stor "Horror Movie".  Temat för kvällen va nämligen skräckfilmer. Det fanns flera olika läskiga karaktärer som skrämde oss under kvällen men det va Freddy Krueger från Terror på Elm Street som hade huvudrollen i denna "skräckupplevelse".

Dom har 4 st labyrinter/spökhus:

- A Nightmare On Elmstreet - Home Sweet Hell
- The Texas Chainsaw Massacre - Back In Business
- Friday The 13th - Camp Blood
- House Of Horrors - Meet The Strangers

Sen hade dom 7 olika "Scare Zones" utplacerade längs parken med olika teman där läskiga figurer och karkatärer gick runt o skrämde folk. Där fanns bland annat grisar och clowner med motorsågar, zombies, varulvar, monster och döda cowboys.

Vi började kvällen med att åka "Terror Tram" där man får åka typ en spårvagn ner till "backlotten" altså där filmer, tv-serier och reklamer spelas in. När man besöker parken under dagen och vanliga öppettider så får man åka runt o se vart olika filmer spelas in och om man har tur kan man även få åka in på gatan där Desperate Housewifes spelas in. Denna gången så stannade spårvagnen mitt i allt och vi va tvugna att kliva av och GÅ en bit... i ca 20-30 minuter!!! Där fick vi gå runt bland olika "filminspelningar". Vi gick bla genom Psycho, War of the Worlds och Friday the 13th. Det kändes verkligen som man hade hamnat mitt i filmen.. SUPERLÄSKIGT!

Vi passade även på att åka Revenge Of The Mummy, en "berg och dalbana" som man åker i mörker och i kollade även på showen Waterworld som nu hade blivit Slaughterworld.

När klockan va runt midnatt och rösten började svika efter alla skrik under kvällen så va det dags att åka hem :( Skulle kunnat stanna minst en dag till :P

Jag måste bara säga att detta va nåt av det bästa och roligaste jag varit med om i denna typen av underhållning. Och tänk då på att nöjesparker e nåt av det bästa jag vet. Jag har nog inte skrikit, skrattat och varit så fascinerad på samma gång under så många timmar förut. Allt va väldigt proffisigt och mycket detlajerat. Dom hade till och med fått till alla äckliga dofter :O

Eftersom det e väldigt mörkt och fullt av rök överrallt så gick det inte att få några bra kort. Och dom allra läskigaste vågade och hann jag inte ta kort på :P Man fick inte heller ta kort inne i spökhusen där mycket av det "roliga" fanns. Men jag fick några bilder i alla fall...



Om det e nån som e intresserad av att veta mer om denna kvällen kan man gå in o läsa om allt som händer under kvällen, se videos och mycket mer. Kolla då in denna sidan:
http://www.halloweenhorrornights.com/hollywood/index.php

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: lizan

åhhhhhh jag är så sjuuuuuuuukt jävla avundsjuk så du förstår inte! :(

2008-10-28 @ 09:37:29
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: Carmen

hehe, verkade jättekul, men läskigt. P fick rapport från Mjukis via MSn oxå.. Hihi. Hur mår Lana idag?

2008-10-28 @ 13:25:00
Postat av: Malin Larsson

Så rädd som jag är borde jag inte göra det, men det låter sjukt roligt :-)

2008-11-03 @ 12:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0