Det brinner!

Ja nu har det börjat brinna här igen, som det gör varje år. I lördags så brann det här i utkanten på Ventura så det va bara att åka hem o stänga alla fönster. Nu har det även börjat brinna norr om i LA i "The Valley". Det brinner just nu bara uppe i bergen o det brukar hålla sej där, så om ni e oroliga så behöver ni inte va det. Det ska mycket till innan det börjar brinna där folk bor. Dom som drabbas e dom som bor i bergen. Det är dock inte så många eftersom det brinner där varje år.
Det som blir problem är all rök o regnet av aska som elden lämnar efter sej, speciellt när det blåser som det gör nu.

Jag e inte drabbad alls utan det e mer mjuken som är det. Det brinner ju väldigt nära där mjuken jobbar och det gör att han drabbas av röken o askan. Plus att dom har fått stänga av delar av motorvägar vilket gör att det blir trafikkaos. Det tog honom 1,5 timme EXTRA att köra hem idag o då körde han hem två timmar innan han brukar o den stora rusningstrafiken verkligen börjar på rikitgt. Han va lite rädd att dom skulle stänga av motorvägen så att han inte skulle kunna köra hem ,så då tog han det säkra före det osäkra. Vilket jag inte hade nåt emot så klart :D


Idag blev det även veckohandling o korvstroganoff till middag :D Tänkte lägga mej o läsa lite, e på ett spännade ställe i boken jag läser. Får berätta mer om den en annan dag. :D

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Louise

det va ingen dramatisk bild alls....blev skit rädd först. Bara du å Mjukis e ok så e allt bra.

Jag saknar dej alldeles för mycke bruden..... puss

2008-10-14 @ 17:05:54
Postat av: elina

.. kanske du ska skaffa en gasmask för säkerhets skull? nej säger du att det inte är någon fara så är det så.. men hur kommer det sig att de inte utvecklar något förebyggande programm eftersom bränderna i CA är både frekventa o omfattande..? ta hand om dig hjärtat!

2008-10-15 @ 07:28:11
Postat av: Frida

baaabe. va jag saknar dig! brinn inte upp! o passa mina barn;) löööve puss

2008-10-17 @ 11:37:17
URL: http://livetlevs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0