Gott mos!

Det är en härlig dag idag. Idag trivs jag med livet. Det har varit riktig sommardag idag, med ca 30 grader.
Dagen började rätt bra.. planen va att åka upp till Santa Barbara o träffa Frida. MEN tyvärr missade jag första bussen för att en klasskamrat gjorde livet lite svårt för mej. Jag har en person i min klass som e väldigt överambitös o det e väl inget fel med det.. MEN... den här personen har väldigt mycket att säga o så fort hon öppnar munnen så suckar alla andra för vi vet att det kommer bli ett jätteutlägg om nånting som egentligen inte har med saken vi pratar om att göra. Det händer varje lektion o till och med läraren tycker hon e jobbig. Det märks tydligt för han försöker alltid komma ur hennes diskussioner på ett snyggt sätt. Hon har i alla fall hamnat i min projektgrupp, såklart. Vi ska skriva ett arbete på 5-6 sidor och när vi träffades härromdagen för att gå igenom arbetet så hade hon skrvit mycker mer än vad hennes del var. Vi är tre i gruppen inkl, mej. Det blir med lite snabb huvudräkning ca 2 sidor var. Hon hade redan skrivit 3 sidor o hon va inte klar. pust o stånk. I alla fall så tycker hon inte som mej, så hon gjorde så att jag missa bussen imorse för att hon vill gå igenom lite saker med mej eftersom jag har gått med på att sammanställa skiten. Jag blir lite smått galen i huvudet på denna personen periodsvis. Vilket kanske märks.. Stackas Frida som fick stå ut med mina små utbrott.
Men till sist kom jag i alla fall iväg. Det e alltid så kul att träffas.. även som Frida säger att vi lyckats tajma det så bra dom senaste ggr med att vi fixar med lakan o fixar det sista på hennes arbeten när vi träffas. Och det gör inget Frida.. jag gillar att bara få chansen att umgås. Frida e så duktig hon pluggar heltid o jobbar heltid med att passa en helt underbar liten tjej. Förstår inte riktigt hur hon hinner med allt, hon ska ha massa beröm för det hon gör tycker jag. I alla fall... vi började dagen med att göra vår obligatoriska lunch på Chipotle... helt fantastiskt god mexikansk mat :D Eller vad säger ni Louise o Elina :P Sen hann vi med lite shopping oxå. Jag köpte en KLÄNNING! Kors i taket. o den va inte ens helsvart. Måste fått solsting eller nåt :P
När jag kom hem så blev det pizza o öl på balkongen med sällskapet av alla ljuden nerifrån stan. Det e jättemycket folk ute idag o massor av liveband som spelar på dom olika pubbarna o resturangerna. Hela stämning blir bara mys..  Det e ju som sagt  "Art Walk" idag så det kryllar av folk. Det innebär att olika konstnärer ställer ut sina verk o man får en karta så att man kan besöka alla dessa. Vi tänkte dra nytta av detta imorgon för då ska vi till San Pedro o titta på en svensk tjejs utsällning.
Ikväll så ska jag o Mjukis fortsätta med att dricka öl o göra folket nere på stan sällskap på dom lokala pubbarna. Om jag gissar rätt så blir det i alla fall minst en öl på ett av våra favvoställen. Det e en irländsk pub som säljer TUBORG på fat :D och Guiness till mjukis glädje. Tuborg får mej att tänka på alla underbara minnen från Roskilde o som grädde på moset så har jag lyckats skaffa mej svenska cigg. Kan det bli mycket bättre?! (det kan det förståss men ja..)
Jag säger bara som Maria "SKÅL OCH VÄLKOMMEN ALKOHOL!
Hoppas att helgen behandlar er väl!
På återseende...
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Mammie

Hej Gumman!
Va roligt att få ta del av dina tankar och upplevelser.
Jag tittar in snart igen.
Love from all of us to all of You!

2008-04-28 @ 20:18:10
Postat av: lizan

åh you bastard!
jag vill också äta pizza o dricka öl på balkongen! men jag har ju ingen balkong! varför gör man egentligen franska balkonger? säkert bara för att retas "HAHA du HADE kunnat ha en balkong men vi gav dig bara DÖRREN!!!!! *moahahahahahhaha*"

2008-04-28 @ 20:29:34
URL: http://lazertomte.blogg.se
Postat av: Isabell

Hej älskade Marie!!
Vilken bra idé med en blogg, jag kommer läsa så fort jag får chans! Du verkar ha det helt fantastiskt bra, lycka till med finals och den den där överambitiösa tjejen!
Stor Bamsekram

2008-05-02 @ 08:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0