Helgen

I lördags så va hade vi bestämt oss för att ta tag i nåt som såg ut som en lägenhet där 5 ungkarlar bor i. Inget vidare då med andra ord. När lördagen väl kom så fastnade vi med varsinn laptop i knät o pratade med nära o kära på telefon o allmänt umgicks med andra över nätet. När kl helt plötsligt va fem så insåg vi att vi va rätt hopplösa o gav upp städningen för den dagen. Vi tyckte att vi faktiskt förjänade lite slappe efter en hård vecka.

Vi va faktiskt inte helt jävliga, vi va nere på stan o åt luch på 50-tals syltan "Busy Bee" med mjukens föräldrar.

Senare när jag satt o kollade på läskiga filmen Omen, mer eller mindre själv, så ringde en jobbkompis o frågade om jag o mjuken ville hänka på till det nyöppnade stället Candel Light. En parantes är att vi har fått nya grannar, två killar, en av dom är managern på Candle Light och den andra jobbar som bartender där. Jag som satt med hjärtat i halsgropen tyckte det va ett bra förslag så det blev att hoppa in i duschen. Halv tolv mötte vi Viktory (min jobbkompis) och hans dejt Tara utanför Candle Light. Väldigt mycket LA känsla över stället måste jag säga, lite launch stil med vita stora soff-sängar lite här var, kandelabrar som hände från träden, ett vattenfall, vita draperier som avskärmade små VIP-likande bås. Mest spelades det dunka dunka musik under tiden vi va där så det blev att vi svängde loss på "ute-dansgolvet". Mycket trevligt och mycket skratt.




I söndags så va det dags att sätta gång med städningen. Både jag och mjukis jobbade hårt o fick gjort det allra mesta :D *riktigt nöjd* På kvällen så hade jag bjudit in gäster, Karina från mitt jobb och hennes man. Även om dom är lite äldre så har vi mycket gemensamt. Mycket trevlig kväll med Carlsbergs Elefantöl, Flygande Jakob och Chokladpudding.

Dagen efter så va jag ledig från både jobb och skola pga av Veterans Day, men spenderade nästan hela med att plugga Accounting.

Lite andra roliga saker som hänt är att min ÄLSKADE Frida har skickat massa svenska godheter.. ÅÅhh Frida.. du e så bäst!! Vet inte hur jag ska kunna tacka dej... Sen va vi på Word Market (en affär) och där hade dom Svensk Jul Must och Svenska Pepparkakor. Sen blir det bilder på en underbart vacker solnedgång :D




Over and Out!

Kommentarer
Postat av: sagaelina

soffa i trädgården o svenska julsaker i usa! helt tokigt.. puss!!

2008-11-15 @ 10:41:03
Postat av: Charlotte

Nej, vi har inte riktigt några problem med elden alls egentligen, men det är läskigt att den påverkar så många jag känner...



Visst är det läskigt hur konservativa många är här, jag förstår verkligen inte logiken i deras argument. Den saknas helt enkelt.



Hur länge har du bott i Ventura föresten..?

2008-11-16 @ 07:12:21
URL: http://www.glammigt.se
Postat av: lizan

mmmmmm julmust o peppercakes...

2008-11-17 @ 13:21:06
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: lizan

och nu när jag postade det förra så kom jag på att det är ju det du är när du kryddar maten.. pepper cakes! :D

2008-11-17 @ 13:21:49
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad bra att det kom fram o blev bra:) kul o kiunna glädja någon!! puss

2008-11-17 @ 17:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0