Dramatik i Morgontrafiken

Mycket trafik och bilköer har blivit en stor del av min vardag. Jag är ju ute och kör när alla andra är, alltså runt 8 på morgonen och runt 5 på kvällen. Att vara i tid till jobbet är nu mera mer ett undantag än en regel. Så när det står en bil upp och ner i diket så blir man inte lika förskräckt längre. Visst man kollar ju och försöker göra en snabb utredning huvudet på vad som kan ha hänt när man passerar olycksplatsen. Det är "tråkigt" nog den vanligaste reaktionen, om inte det är nåt extremt som hänt.

Imorse så va det kö på två olika ställen på väg till jobbet. En på det vanliga stället och en rätt tät och jobbig där man bara rullar lite lite innan man måste stanna igen. Jag ringde till jobbet där jag fick prova många nummer innan jag hittade någon, många som va fast på motorvägen. Jag ville berätta att jag va sen och försökte även få reda på lite mer om varför det va så tjockt på vägen. Det visar sig att det tydligen ska släppa lite längre fram. Något annat som jag också fick reda på va att dom misstänkte att det va min arbetskollega som flippat runt med bilen. Det va en likadan bil som hennes och någon hade skymtat en kvinna som såg precis ut som henne i bilen :O

När jag passerar så står bilen upp rätt i väggrenen brevid mig och där är glas överallt, bildelar utspritt längs kanten och framrutan va intryckt och ambulansen hade precis lämnat. Väl framme på jobbet  efter en halvtimme i kö så har min arbetskollega (som vi misstänkte va i olyckan) fortfarande inte dykt upp och jag hoppar in och tar hennes plats i receptionen.


"Normal" trafik
Det visade sig senare va hon som hade flippat med bilen och behövde operera bort glasbitar som hade fastnat i huvudet/ansiktet (vet inte exakt var) som va riktigt nära en stor nerv eller artär. :O Läskigt.

Denna gången så va det helt plötsligt för nära och "på riktigt". Jag va helt skakig i benen hela förmiddagen och kände mig alldleles deppig. Stackars Eloisa.. vi har kommit varandra rätt nära på kort tid eftersom vi jobbar väldigt nära och hon är alldles underbar. Men jag tackar gud för att inget "allvarligare" hände (vad vi vet just nu) och att hon trots allt är hyffsat OK.
BE SAFE!

Kommentarer
Postat av: frida-stina

Usch då! inte alls kul när det händer så nära. var försiktig gums! det tråkiga är ju det att det är inte alltid det är ens eget fel.. ofta beror det ju på ngn annan som gör ngt knepigt. man befinner sig helt enkelt på fel plats i fel tidpunkt

2009-09-09 @ 09:50:39
URL: http://scrapphoto.blogg.se/
Postat av: lizan

Usch så otäckt! :( Hoppas det går bra med henne. Det positiva i det hela är att man börjar fundera på sin egna bilkörning och brukar bättra sig lite, iaf ett tag...

2009-09-09 @ 15:07:20
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Härligt fan, asså stora vägar å så. :P

2009-09-13 @ 12:38:23
URL: http://sjov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0