Martin Luther King Jr. Day

Idag va jag ledig från både jobb och skola. Fast jag fick plugga lite ändå. Har påbörjat min Small Business Management. Har nämligen fått låna Mjukens föräldrars VHS-spelare.

När det va dags för lunch så promenixade jag o mjuken bort till restaurangen Tutti's för att möta Victory. Blev en riktigt god kyckling sandwich/panini. Sen gick vi lite på stan med Victory.

Jag har även varit o storhandlat/veckohandlat. I veckan kommer nämligen Fredrik, mjukens kompis, så jag vet ju inte när jag har chans att handla då.Jag passade på att verkligen STORhandla. Har inte gjort det på ett tag o jag tog ett viktigt beslut, att nu e det slut med småätandet o dags för att äta lite nyttigare. Så jag handlade en massa frukt som jag kan småäta på istället.. apelsiner, jordgubbar (ja vi har ju det året om här i Cali :P ) och äpplen.

Jag handlade även nåt som jag har funderat på länge o verkligen saknar när jag e här borta, nämligen PIZZASALLAD. Kanske inte så nyttigt men jag saknar det så jag tog tummen ur o gjorde en halv satts. Tänkte prova först o se hur det blir.. men det ska ju ligga o gotta sej i nån dag så vi får väl se hur det blir.. spännande.

Dagen i bilder!


Nu ska jag ta tag i min Accounting.
Over and Out!

Kommentarer
Postat av: lizan

hehe, jag kommer nog alltid tänka på dig när jag äter pizzasallad! :D

2009-01-22 @ 22:03:22
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: Anna Hylander

Hej! Hoppas du har det trevligt i LA. Saknar dig! Kram

2009-01-24 @ 21:22:47
Postat av: Johanna

Jag säger "it's lagom" ganska flitigt, min pojkvän Greg förstår vad jag menar åtminstone, men det tog sin lilla tid innan han lärde sig vad det betyder, han tycker jag kan översätta det med "enough", men det är mer tillräckligt än lagom. Och lagom är ju bäst.



Så ni bor i Ventura? Är din pojkvän också svensk? Hur länge har du planer på att stanna? Tack för dina kommentarer, jag är inte så bra på att svara men ska försöka bättra mig :) Kram från Johanna i San Diego

2009-01-25 @ 11:00:56
URL: http://prettymuchjohanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0