Första dagen i skolan avklarad..

Ja då va man tillbaka igen.. Denna terminen ska jag läsa Financial Accounting (en fortsättning på min förra), Matte (bläääääh) och Small Business Management.

På college funkar det så att man får göra sitt eget schema och registera sej på dom kurser man vill läsa. Smartast e då att följa en mall/schema man bygger upp med en counceler så att man inte går några "onödiga" kurser som kanske inte behövs för just det målet du har med din utbildning. Eftersom jag i första hand e ute efter ett AA-degree, så följer jag den mallen. Då tar man lite kurser inom ens "major"/huvudämne o sen behöver man ha en "general education". Min "major" är Business Management så jag följer den mallen plus "general education". I mallarna för dom olika så kan man välja ganska fritt.. men det finns vissa saker som måste finnas med. Tex: Matte :( Det kan kännas lite gymnasievarning på vissa av sakerna man måste läsa.. o det e lite trist att behöva läsa om vissa saker man redan läst... men men What To Do...

Jag har då registrerat mina, men är väntlistad på en av dom. Det betyder att kursen e full (alltså inte alkoholpåverkad :P, utan att det inte finns fler platser i kursen den tiden) men om det e nån som hoppar av eller inte dyker upp första lektionen så får någon från väntlistan den platsen. Man kan även "crasha" en kurs.. Då går man dit utan att vara registrerad eller vara på väntlistan o fjäskar kanske lite för läraren o hoppas att den låter dej joina, lite risky.

Ibland kan det va lite klurigt att få ihop det. Det kan va lite krockar på dom kurserna man vill/behöver ta. Så va det för mej denna terminen, så därför ska jag ta min matte som en online-kurs. Min Small business management är en TV/video kurs så jag har "bara" min Accounting som vanlig lektion. Den är dock uppdelad i två delar. Först behöver jag gå på en föreläsning på morgonen o sen vid lunch har jag accounting igen, fast som labb. Det gör att jag kan jobba 2 hela dagar, men jag får jobba mer hemma med skolan.. så nu måste jag verkligen lära mej att ta vara på min tid o lägga mitt eget schema o lära mej att vara konsekevent. Hjälp!! Men det ska nog gå...

Oj vad långt o jobbigt det blev.. sorry! Nu ska ja va tyst för denna gången...

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0