Wiiiiiiiii

Vi köpte ett Nitendo Wii i söndags. Så från kl tre på eftermiddagen fram till halv elva på kvällen spelade vi nästan konstant, förutom en paus för att äta middag. Vi köpte det nya spelet Sport Resort som släpptes samma dag. Shit pommes vad vi har skrattat. Jag höll på att dö eller kissa på mig flera ggr.

Vi köpte även Wii Fit, vilket är guds gåva till MIG, som hatar GYMMET! Klarar bara av att gå dit några ggr sen blir jag så uttråkad så jag slutar att gå dit. Men detta underbara spel är min räddning.
  • Man får en personlig tränare som visar hur alla övningar går till och som peppar en till att göra bättre i från sig. Man kan välja mellan en manlig eller kvinnlig.
  • Man kan göra ett "Body Test" varje dag som mäter BMI, vikt och balans, och kan räkna ut ens fysiska ålder.
    (Hittills har jag varit 27 år, 41 år och 32 år :P )
  • Övningarna är indelade i fyra kategorier. Yoga, styrka, aerobics och balans. Vilket gör att man tränar stora delar på kroppen på olika sätt.
  • Man får inte tillgång till alla övningar på en och samma gång, utan dom får man förtjäna genom att man tränar. Ju bättre man gör i från sig, ju mer övningar blir tillgängliga. Bra motivation.
  • Man tjänar även ihop minuter så man behöver inte hålla koll själv hur länge varje övning varar.
  • Man kan även sätta upp mål för att nå sitt önskade BMI. Tex:  3 Månader, 6 månader osv. Man kan se på en statistikkurva hur bra man gör ifrån sig.
  • Något som jag verkligen gillar med "spelet" är att brädan man står på mäter hur man använder sin kropp och kan därför hjälpa dig att göra övningarna på rätt sätt.
  • Något annat som är väldigt roligt är att man tjänar ihop poäng under övningarna (som är anpassade efter ens kropp), och kan tävla med andra eller en själv och på det sättet peppa en själv att göra bättre ifrån sig. Och jag lovar.. det hjälper :P
Någor som är extra roligt är att jag har fått Mjukis att träna med mig så att vi båda kommer i form och vi har väldigt roligt tillsammans under tiden. Jag rekomenderar detta underba Wii Fit till ALLA!

Något annat roligt med Wii är att man kan skapa små gubbar/figurer eller Mii's som dom kallas. Man kan bygga en fantasigubbe eller en som likanar en själv. Eller varför inte skapa hela ens famij och sina vänner.

Jag har gjort en gubbe som ska föreställa mig själv. Men vi har även skapat våra föräldrar. Det roliga med detta är att dom dyker upp lite här och där i spelet. Så när man är ute och joggar kan svärfar komma joggandes förbi och vinka, eller när man spelar basket så kanske man hamnar i samma lag :D
Här kommer resultatet:

Från vänster: Min pappa Lennart, svärfar Lars och Mjukis.

Från vänster: Mamma Janet, svärmor Lana och lilla jag.

Gruppbild! :D

Kommentarer
Postat av: lizan

Alla gubbar är superfina! :D Fast du är för kort! ;)

2009-08-01 @ 13:05:59
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: frida-stina

haha.. bra jobbat Marie:) men måste hålla med om att du är lite liten. du ÄR vuxen nu:P

2009-08-02 @ 09:21:24
URL: http://scrapphoto.blogg.se/
Postat av: frazor

http://www.famousmii.com/



http://www.showmii.com/



hahaha, jag garvade åt dessa:

http://www.showmii.com/index.php/category/adolf-hitler/

http://www.showmii.com/index.php/category/chuck-norris/



Roliga. Väntar på att mjukis gör ett par mongo-ansikten åt oss. :D

http://www.showmii.com/index.php/category/mii-art/

2009-08-03 @ 02:11:10
Postat av: Majsan

Det låter ju hur roligt som helst..:-)Får jag nog fundera på att införskaffa.. :-) Fina gubbarna blev också..

2009-08-03 @ 09:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0