Labor Day

Idag e jag ledig från jobbet och skolan. Det är är nämligen Labor Day. Så vi har fått en långhelg.. såååå skönt.

I måndags så träffades jag o några av mina kompisar från min orientationsklass för internationella studenter. Dom kom o hämtade mej på jobbet o så åkte vi och åt sushi.. smaskens. En av mina kompisar är från Sydkorea och jobbar på ett sushi ställe så vi hade med oss en alldels utmärkt guide o expert o fick oss andra att smaka på lite nya saker.  Efteråt så hamnade vi på min balkong där vi satt o snacka skit resten av kvällen.

För övrigt så har veckan rullat på rätt bra. Jag o Mjuken har tagit det lugnt i helgen. Behövs efter en händelsrik sommar o så kommer Mjukens föräldrar tillbaka från Sverige imorgon och två av mina favvotjejer om snart en vecka. Woohoo :D

- I fredags så somnade jag o mjukis farmför TVn, så roliga e vi :P
- I lördags så va vi på bio o såg Pinaple Express. Den va rätt så rolig.
- I söndags så va vi i Camarillo och städade, tvättade, fixade trädgården o tvättade bilar åt Mjukens föräldrar inför deras hemkomst. Kan ju va rätt så skönt att komma hem till ett trevligt hus :D
Sen har jag gjort en liten beställning från Sverige o råkar veta att dom har tagit med sej en massa lösgodis, kebabsås o annat smått o gott som vi har saknat från Sverigelandet.

När vi va klara med allt fixande o trixande o höll på att diskutera vad vi skulle hitta på under kvällen så fick vi ett impulsryck och åkte till IKEA i Burbank :D


Vi köpte lite smått o gott som vi kommit på att vi har saknat. Det e alltid sååå kul att åka dit.. LOVE IT! Men framför allt så va vårt lilla uppdrag att hitta en till hylla till vår balkong. Hittade tyvärr inte samma som vi köpte sist men det blev bra ändå.
När vi kom hem igårkväll så ägnade vi oss åt att fixa till balkongen o insåg att vi att vi va "tvugna" att köpa lite mer grejer till vår nya hylla. Så vi satte oss ner o tog varsin öl. Idag så har vi shoppat det sista o nu e vi mycket nöjda med resultatet. Nu e det supermysigt!


Imorse när vi vaknade så hade fått en ny kompis på  utsidan av sovrumsfönstret.
Han fick namnet Benjamin Syrsa.
(Klicka på alla bilderna för att se dom större!)

Nu ska jag plugga lite!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: lizan

Ballen blev ju superfin!!! Fast jag blir ju lite avundsjuk.. speciellt när jag sitter här o tittar mot dörren på min franska jävla lureribalkong... :( ;)



Tack igen för fixandet hos mamma o pappa! Hoppas verkligen överraskningen funkar också, nojjar lite om att den inte kommer göra det.... Mjukis fick också en överraskning, men den är inte alls lika bra som din för vi hittade inget som var perfa. :( Kram kram

2008-09-02 @ 09:09:07
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: Frida

lovley lady. saaaaknar er. o att se bilder.. åhh. va sjutton gör jag i detta land. vill också sitta på er ballis o titta på palmer!! själv se jag typ enbuskar o björkar.. ååå så fint, ååå så härligt.. bläää:P jaja jag vet, man saknar sånt när manär där.. o det andra när man är här. undra hur länge det kommer pågå haha. hoppas allt är bra med er iaf. har by the way nu efter påminnelsen uppdaterat MIN blogg. inte illa va? men som sagt- I'm not a blogger!!! hihi. löööööve you. pussis o klems

2008-09-03 @ 10:30:29
URL: http://livetlevs.blogg.se/
Postat av: Carmen

Finfin balkong! :o)

2008-09-03 @ 11:30:25
Postat av: galathea

Hihi! Bästa balkonghyllan. En sådan har vi med. ;) Ikea rules. ^^

2008-09-25 @ 11:10:11
URL: http://galathea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0