Shoot man shoot

Oj, vad jag städade igår. Allt skubbades o torkades o putsades, nästan i alla fall. Det tog nästan hela dagen men nu i efterhand så e de sååå skönt. Man kan se vad varje rum ska "föreställa". Det e ju så här fint o rent det ska vara men man glömmer det så snabbt. Nu gäller det bara att hålla det hyffsat okej så man kan ta en storstädning igen precis innan Lotta o Majsan kommer.

På kvällen så åts det Orange Chicken o ris, smaskens. Men Panda Express har ändå den bästa. Vi blevså mätta att vi typ deckade till lite i sängen med Comedy Central (en TVkanal) i bakrunden. Meningen va att vi skulle ner på stan o glo lite på folk o dicka lite öl. Vi hade båda jobbat hårt under dagen men på olika håll. Mjukis va helt svart av smuts när han kom hem.. såg jätteroligt ut. Efter att diskuterat fram och tillbaka om vi skulle ta o göra oss i ordning o gå ner på stan så decka vi nog till båda två. När kl är runt elva tiden får jag ett ryck o gjorde mej i ordning o väckte Mjukis. Stackan.. jag släpa med honom ner på stan fast han sov så gott.


Idag så har vi varit på en skjutbana som Mjuken brukar hålla till på i The Valley. Första/förra gången vi skulle åka o skjuta va när vi va i V egas med Pelle o Carmen. Då skulle vi prova att skuta pistol. Lät väl rätt kul tänkte jag. Men när jag väl började sk juta så fick jag nån slags chock o började gråta. Stackars killen som va med oss o visade oss hur man skulle göra. Han visste inte vart han skulle ta vägen eller titta. Han va värsta skjut och pistol-nörden o va nog inte särskillt van vid blonda små tjejer som börjar gråta mitt i allt. Jag hade inte förväntat mej denna höga knall o kraften som faktiskt en pistol har. Det va väldigt läskigt i alla fall.

Idag har jag i alla fall vatt på det igen. Fast denna gången så sköt jag inte en pistol utan ett gevär. Det va mycket lättare o inte lika kraffullt o det smällde inte lika högt. Det va faktiskt lite roligt. O jag träffade alla mina skott, även några i mitten :D
Testade att skjuta med en pistol (Glock 21SF), ett skott. Men det e fortfarande lite läskigt. Fast det va nån som sköt med värsta revolvern. Hela jag hoppade till varje gång dom sköt o det kändes genom hela kroppen. Det va nästan så man fick hölla för öronen fast man hade hörselskydd.



Detta e Mjukis gevär, en Ruger 10-22, som vi sköt med idag.

Nu e det dags för Tacogratäng och sen e det dags att plugga inför mitt Quiz imorgon i min hälsoklass. Kanske jag lär mej lite nya tips. Behöver ju som sagt bli av med lite av sambohullet :P

Over and Out!



Kommentarer
Postat av: Carmen

Nu var ju inte jag med er när ni sköt (satt ju utomhus och njöt av 36 graders värme), men jag har för mig att jag hörde sen att killen inne på skujtbanan frågat dig om du ville ha ett större vapen när du började gråta...

2008-08-25 @ 13:48:26
Postat av: Jennie

När var det Lotta och Majsan kommer?? Va kul om ni kommer hem till jul.. då får ni allt komma och hälsa på!

2008-09-01 @ 23:03:10
URL: http://svendler.blogspot.com
Postat av: Louise

HAHAH du e så saknad... Å den Rubriken gör min dag hahaha.

2008-09-07 @ 11:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0