Back to School

Då har skolan börjat igen.. och det med delad glädje. Det e ju skönt att få komma ut bland folk o lära sej en massa nya intressanta saker. Fast det e ju det att nu under sommaren så har jag ju bara jobbat o då e man ju LEDIG på kvällen när man kommer hem. Nu har man ju en massa hemmastudier o läxor :(

Men jag märkte nu när jag kom hem igår (fredag) att veckan hade gått väldigt snabbt. Denna terminen ska jag jobba 18 timmar per vecka samtidigt som jag går i skolan. Det känns som att det kommer går bra o att jag tror att jag kommer må rätt bra av att göra det o känna mej som en "normal" människa igen, med ett normalt liv. Va det nu innebär :P

Ja, som jag skrev innan så åkte vi till ett köpcenter förra lördagen, jag o Lizan. Shit pommes. Det va stooort... och dom hade allt, ink H&M.. hehe. Ja som sagt.. jag vet inte varför jag blir så exalterad.. jag menar det e ju bara H&M. Men när man bor så långt bort från allt svenskt så blir man lite knäpp när det gäller sånt. Likadant med IKEA.. känner precis som du Jennie. Det e så skumt att gå in på IKEA i Burbank/LA o så e allt precis likadant som hemma. Alla namn o inredningen.. ja allt. Till och med snubben som står o hälsar en välkommen är svensk :D Det ända som är annorlunda är alla amerikaner som försöker utala alla svenska namn på produkterna. Det e jätteroligt att lyssna på. Kan tänka mej att produkten "Fartfull" e rätt rolig för amerikaner.

På söndagen så va jag och Mjukis på flygshow i Camarillo. Det va väldigt trevligt att stosa runt där o kolla på alla flygplanen o speciellt när man har en expert med sej. Fast det va så förbannat vaaarmt.
 

Igår hade vi lite filmkväll o kollade på 'Equilibrium'. Den handlar om att ett samhälle där man inte får ha några känslor. På det sättet finns det inga krig. Christian Bale har en av huvudrollerna. Shit vad duktig han va i denna filmen. Men i alla fall så har jag drömt om detta hela natten. Tänk en värld där man inte får känna nånting.. Vad e meningen med livet då?

Idag så blir det mest plugga o STÄDA.. Har ju inte vatt hemma så mycket nu när Lizan varit här o hälsat på så man har ju hamnat efter med allt sånt. Sen e kanske inte jag den som e den som tycker de e jääättekul att städa o diska osv. Får även passa på att ta det lugnt o få så mycket gjort denna o nästa helg eftersom sen kommer mina älsklingar Lotta o Majsan o hälsar på. Längtar så jag nästan spricker.. kom snart!

Dags att ta tag i pluggandet.              Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0