Livet leker

I lördags så åkte jag med Mjukis ner till Canoga Park (i the Valley) där han jobbar. Han släppte av mig på Westfield Mall. Det är ett väldigt stort köpcenter där det finns väldigt många olika butiker, typ allt från H&M till Gucci (vet inte om just Gucci finns där men liknande high-end butiker). Det är lite "exklusivt" med H&M här och det finns inte så många, även om det kommer nya butiker i LA-området hela tiden. Det närmsta för mig ligger i alla fall dit jag åkte, alltså ca 45 min bilfärd från Ventura om trafiken är okej.

Det känns så skönt att få komma till nåt som känns så bekant som H&M och IKEA när man är så långt borta från Sverige. Jag blir helt lyrisk. Hittade i alla fall lite nya plagg att ha på mig. Snurrade in mig på marinblått och vitt. :D Behövde ljusa ner min annars väldigt svarta garderob, så marinblått kändes som ett bra steg :P




Efter min shopping-runda så blev det lunch med Mjukis, hans pappa och hans gäster från Kanada. Vi introducerade vårt favvo burrito-ställe Chipotle för dom, vilket visade sig vara en bra ide.

Efter lunchen så åkte jag och Mjukis tillbaka till hans jobb och jag hjälpte/höll honom sällskap på hans jobb. När vi va klara så åkte vi hem till hans földrar i Camarillo. Vi ska ju flytta dit om ca en månad och började titta ut vart vi skulle få plats med lite av våra möbler. Sen så satte jag mig ute i deras hamock och satt och NJÖT av solen och tillvaron medans Mjukis spelade piano. Det va verkligen ett sånt Carpe Diem-ögonblick och jag bara njöt av livet. När resten av gänget dök upp så blev det sushi och öl.

..med andra ord.. en helt perfekt lördag.


Kommentarer
Postat av: lizan

om jag vinner några miljoner så ska vi hänga där varje jävla dag!



ett sånt fantastiskt ställe det är!

2009-03-30 @ 20:01:23
URL: http://lazertomte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0