Att presentera ett svin

(Rubriken är en KENT låt, fyndiga hörnan är här och hälsar på)

I brist på annat att göra (förutom städa, laga mat, tvätta, träna, läxa) så tänkte jag att jag kunde svara på dessa frågor.

Lovar du att vara ärlig? JA
Du heter:
Marie
Smeknamn: Kakan, Cakes, Mi.. fast kallas oftast för Marie
Låt som när du är ledsen sörjer till? För många sånna.. Men tex: 'Nature Boy' - David Bowies version eller 'Innan Allting Tar Slut' - Kent
Beroende av: Socker, salt och feströka.
Vem behöver du mest just nu: Min sambo antar jag :), men även familjen och vännerna även om ni är långt borta.
Vad tror folk om dig? Jag tror att folk tycker jag är lite virrig och glad och snäll (hoppas jag) Sen även att jag är lite dum för att jag har flyttat så långt bort.
Stämmer det? Ja det stämmer väl ganska bra tycker jag.
Vad får du oftast komplimanger för? Huumm.. Mitt leende skulle jag tro.
Vad säger du för att imponera på någon? "Tjena kexet står du här och smular.." Nääää, men jag brukar säga att jag är Svensk.. det brukar funka. Tråkigt nog. :(
Hur imponerar man på dig? Fråga Mjukis.. han vet :P
Brukar du skratta för dig själv? Ja, annars skulle jag nog ha ett väldigt tråkigt liv.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "I don't know if they are getting lunch. We had sushi and cake already"
Vilken är din favoritmålning: Mina föräldrars målingar.
Var bor du? I Ventura, Kalifornien USA
Trivs du där: Ja, jag trivs jättebra, men saknar alla mina nära o kära :( Det e ju såååå långt!
Äger du några converse: Svarta.
Sprit, cider, vin eller öl: Öl och vin.
Brukar du bli för full: Tsss.. jag är väl aldrig full?!
Vad har du för mobil operatör: AT&T
Är du allergisk i mot något: Nej, som tur är. Lucky me!
Nästa mål i ditt liv: Körkort (amerikanskt) och lyckas att flytta från lägenheten i maj.
Hur svarar du i mobilen: Hello?
Vem ringde du senast? Den Mjuge.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Inte så mycket, va upptagen på jobbet :P
Antal timmar sömn inatt: Ehm.. 6 timmar kanske?
Sov du ensam: Nej, jag sover på min älskades arm.
Tycker du om din pappa: Nej... AJ LÖÖÖÖV HIM!
Brukar du komma i tid: Jag är rätt mycket en tidsoptimist, men tack vara att jag måste ta bussen så brukar jag numera vara det.
När mår du bra: Nästan hela tiden. Försöker vara positiv :D
När blev du fotad senast: I lördags, tror jag.
Hur känner du dig nu: Trött och lat.
Vanligaste färg på dina kläder: Mest svart.
Vad tycker du om fötter: Det är inte inte nåt jag älskar, men oftast okej. Finns en del äckliga dock :S
Är du smart: "I am so smart.... S-M-R-T, I mean S-M-A-R-T" - Homer Simpson. :P
Var du aktiv i skolan: Beror på vilken av dom.. Från gymnasiet och uppåt så är svaret: Ja.
Vad saknar du: Mina kompisar, min familj, "svensk" pizza, lösgodis, listan kan göras väldigt lång :P
Hade du en bra kväll igår: Ja, det va ju St Pattys day!
Favorit dryck på morgonen: Vatten, juice eller OBOY! :D
Rakar du benen: Japp!
När brukar du oftast gå och lägga dig: Målet är halv elva, men runt halv tolv- tolv blir det oftast.
Är du blyg? Ja, i vissa situationer men oftast inte.
Sysslar du med någon idrott: Räknas att göra läxa som idrott?
Vill du hellre ha mail än brev: Oj.. jag blir glad för båda, men nog lite mer för vanligt brev eftersom det är så mycket jobb att få hit det och så.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Jag vet inte.. men jag tror absolut på att en attraktion mellan två människor kan ske på första ögonkastet.. l
Har du spytt offentligt: I fyllan har det väl hänt. *rodnar*
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Jag skulle stå upp och kissa, sen skulle jag sätta mig vid ett bord killar och höra vad dom snackar om EGENTLIGEN.
Är du nöjd med ditt liv: Jag kommer aldrig att vara helt nöjd. Jag har fått smaka på två olika paradis och kommer därför alltid känna en viss saknad. Därför försöker jag leva i nuet och trivas så mycket som det går och vara nöjd med det. :D
Är du bortskämd: Jag är nog inte bortskämd som person. Däremot så är jag bortskämd med det fina vädret jag får året om.
Vad gör du i morgon: Jobba jobba joooooobba! Sen blir det plugg på kvällen.
Vad är det värsta du vet? Jag brukar sitta här i soffan och koka när jag läser folks korkade komentarer i andras bloggar. Jag blir så arg när folk är så dumma och har ingen koll på världen och sin omgivning.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Oj.. det blir mest på mat och transport. Ibland så lägger jag lite pengar på nåt nöje, men inte så mycket tror jag.
Vad behöver du just nu? En ny kamera, en större iPod, en ny garderob - alltså mer pengar, pussar och kramar, och plugga.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Johnny Depp - för att han är så... hetast!
Vad längtar du till? Jag längtar tills jag ska åka på semester och slippa krav och vardagsskit, och till Depeche konserten och efter att Kent ska släppa nytt :P
Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag har dom bästa bästa vännerna. Jag fattar inte hur dom står ut. Tack mina små hjärtan.
Vad använder du för shampoo? Jag har faktiskt unnat mej Redken.
Vad är det finaste du fått? ? Kärlek och vänskap. Materiella ting blir så obetydliga när man är så långt från dom man älskar.
En speciell dag du minns: När jag åkte till USA första gången... fan va nervigt.
Hur gammal är du: 25.5 år.
Tycker du om någon just nu: Jag tycker om massor med folk.. men jag är kär i Mjukis.
Om fem månader:  Jag har ingen aning.. både spännande och läskigt. Det är då vi ska flytta ut från Mjukis förädldrar, typ.
Du samlar på: Oj.. fråga min mamma. Allt mellan himmel och jord. Inget får slängas.
Gröna eller röda äppeln: Röda
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Det beror nog på varför jag är ledsen, men Mjukis eller min mamma.
Gillar du golf: Räknas minigolf?
Vilken tid gick du upp idag: 06.55
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja min och mjukis säng.
Har du strumpor på dig nu: Ja, fast det kallas kanske mer för "steps", eller sockiplast som Mjukis kallar dom.
Vad ska du göra ikväll:
Kolla på GHOST HUNTERS... yeah!
Är det okej att gråta: Det hoppas jag verkligen, annars ligger jag risit till. Måste ju släppa på trycket lite ibland.
När grät du senast: Hum.. nu va det faktiskt ett tag sen. Tror det va av rördhet för att jag har en sådan fin sambo.
Laddar du ner musik och film från Internet: Nej, det händer väldigt sällan.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Ehm.. antagligen gifta mej. Pussas och kramas skulle i alla fall göra.
Bär du glasögon eller linser: Solglasögon eller keps. Är extremt ljuskänslig.. (ja.. jag vet.. bra ställe att bo på)
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, så inte viktigt. Så länge det nåt jag gillar så köper jag det oavsett märke.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Försöker ligga till halv tio, ibland 10.
Har du piercing: Nej.. bara hål i öronen.
Vill du gifta dig: Ja, någon dag, när det passar, fast först måste någon..*host host* gå ner på knä.
Vill du ha barn:  Absolut.. mamma Marie.. here I come.. Fast inte än på ett tag.
Solar du ofta: Bara av misstag.
Är du bra på att laga mat: Im trying. Min sambo har aldrig klagat, så jag antar att det inte är sååå dåligt.
Gillar du att dansa:  I see you baby.. shakin that ass.... Yep det e roligt!
Är du flygrädd: Nej jag tycker det är roligt att flyga. Fast kan va jobbigt att sitta still om det är för länge.
Hur vig är du:  Lite, kunde varit bättre.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller kall cola.
Vilken är din favoritglass: Kola eller jordgubb, bästa glassen finns på Cold Stone Creamery
Tror du på ett liv efter döden: Ja, på nåt sätt.
Tycker du om sushi:  Jag är en sushi löver! Speciellt här borta i Cali.
Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn
Bor dina föräldrar tillsammans:  Ja :D Stackarna :P
Har du tandläkarskräck: Nej, har/ har haft tandställing så jag har varit där för mycket för att vara rädd.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Mitti-mellan.. men mer kväll än morgon. Absolut inte morgon.
Vilken ögonfärg har du: Grå-blå
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Det har hänt en hel del ggr faktiskt.
Biter du på naglarna: IDet händer, om det "behövs"
Röker du: Feströker
Hur ofta tränar/motionerar du: Räknas att gå till bussen?
Senaste låt du hörde: Spiderwebs - No Doubt
Vad gör du på helgerna: Allt möjligt. Träffar kompisar, datanördar mej, dricker öl, går på bio myser osv. Och Pluggar!

Kommentarer
Postat av: frida-stina

att du bara orkar fylla i alla desa frågor. en dag, när jag får mkt tid för övers, då kanske. haha;) eller så kanske det bli nu när jag har två tentaveckor i rad. who knows?:P fina bilder du lägger upp snäckan, kul o se allt igen! puss

2009-03-19 @ 15:35:11
URL: http://livetlevs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sakanar dig Syss.

Älskar dig - Kramar JoJJos

2009-03-20 @ 19:25:49
Postat av: Anonym

hälsa Erik :-)

2009-03-20 @ 19:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0