Deja Vu

I fredags va jag som sagt i Santa Barbara och hälsade på Emelie. Hon kom och mötte mej vid bussen, sen gick vi en snabb runda på stan och sedan gick vi hem till Emelie. Hon bor ganska nära där jag bodde när jag bodde där som barnflicka. Det va jättemysigt att få promenera och prata om allt mellan himmel och jord i det fina vädret.

Jag saknar Santa Barbara hela tiden. Det är så mysigt och vackert. När vi kom in i villaområdet så kände jag ingen mej så mycket och alla dofter. Sen när vi kom hem till Emelie så kände jag igen mej jättemycket. Det va ju ändå nästan tre år sedan jag va där. Hon är inneboende hos samma familj som 2006. Dom är så snälla.

Det va skönt att bara slappa lite så vi tittade på den jättemysiga filmen Patrik 1.5. Sen blev det Shepherd's Pie till St Patriks Days ära (det är den 17 mars). Jag fick även träffa deras japanska inneboende som också va jättetrevlig. Vi sminkade till oss och hoppade i varsin diskodress och drack vin.. som ni ser här nedan (förra inlägget).

När vi va klara så drog vi ned till en kompis till Emelie. Det roliga var att vi skulle på förfest i exakt samma lägnhet som några svenska kompisar bodde i när jag bodde där. Så det känndes så klart jättekonstigt att vara där fast med andra svenksar. Träffade även en kille som jag va på samma grillfest som när min syster va och hälsade på maj 2006.

Vi dansade och festade och sen när vi va trötta i benen så tog vi taxin hem och en snabb sväng om McDriven och köpte lite nattamat. Muuuuumms! Jag och Emelie slutade kvällen med att titta på Vänner och äta pommes i sängen.

Kommentarer
Postat av: frida-stina

härligt o se:) sakna! kommer man någonsin komma över det? shit...

2009-03-16 @ 14:40:41
URL: http://livetlevs.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bästa dagen på länge!!! favorit i repris snart igen :D

2009-03-16 @ 16:32:50
URL: http://emeliea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0