Söndagskyrka

Igår (söndag) så följde jag med Lana till en svensk gudstjänst i Thousand Oaks. Det va väldigt mysigt. Tyvärr blev det inte lika mycket folk som vi hade hoppats på,  för ca 15st hade fått hoppa av pga vinterkräksjuka eller influensa. Vi blev dock ca 35 st så det va kul.

Gudstjänsten hölls tills största del på svenska av en svensk präst som kommer från Helsingborg/Ängelholm, Staffan Simonsson. Alla som känner Susse borde ju veta vem det är :P Jag kom själv på vem han var mitt i gudstjänsten. Det finns nämligen inte så många svenska präster i San Pedro. Det kändes precis som att en glödlampa tändes ovanför mitt huvud.  Ja, världen är rätt bra liten ibland...

När vi kom ditt så fick vi lyssna på nyckelharpa och sen under gudstjänsten så va det en grupp som heter Cap Outrun som spelade. Efteråt blev det ärtsoppa och fika.



Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Anna- Sanningen om Amerika

Jag kom hit som aupair hösten 2005 o stannade 1år, sen va jag hemma i 10 månader o kom tebax o började på college. Så ssammanlagt e de 2 o ett halt år. Har aldrig ångrat för en sekund att jag flyttade hit! De här e hemma nu :). Fast sverige e oxå hemma. Åker te sverige i april på semester, längtar massa efter familjen o vännerna. De e de som e de värsta att vara här att de inte är i närheten. THank god för internet :)

2009-01-19 @ 20:08:49
URL: http://indelaware.blogg.se/
Postat av: Mammie

Ja, det skadar ju aldrig att gå och få höra ett guds ord ibland.Var ju lite kul att det var en präst hemifrån.

Kramar

2009-01-21 @ 09:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0