Chili

På måndagar är  jag hemma runt kvart över tre, halv fyra. Eftersom Frazor är o hälsar på så va han hemma när jag kom hem.. mycket trevligt.

Han har pratat ända sen han kom hit om nån chili som han vill att vi ska laga. Så idag så hittade vi det rätta tillfället. Han hade dessutom varit och handlat alla ingredienser innan idag.
 
Den ska stå och koka i ca 2-3 timmar, så det va lika bra att sätta igång med en gång.



Receptet har Frazor (och/eller Linn) hittat på Annes Mat blogg. Bilden är därifrån oxå.

Klantig som jag e så fick jag chili på läppen och det stack precis som när man börjar få munsår. Inte nog med det, jag kliade mej i ögat tydligen (utan att tänka på det) o nu har jag det i ögonvrån.. :S ..det känns lite läbbigt måste jag säga. Så nu när maten står och puttrar, så jag tänkte ta tag i pluggandet igen.

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Johanna

Så praktiskt att han är halvsvensk, min pojkvän är ju amerikan och vi stöter på lite problem ibland när det gäller att jag är svensk och att han inte är det, det är en massa han inte förstår som jag tar alldeles för givet, bara en sån sak som "it's lagom" tog lång tid att lära honom :P



Jag planerar inte heller så mycket tar ungefär ett kvartal i taget, förra året när jag pluggade på SDSU så blev det först vårterminen, sen sommaren, sen höstterminen och nu väntar jag på mitt OPT-visum, så fort jag får det så har jag visum för hela 2009, så det är nästa etapp i planerandet, nu pratar vi lite mer seriöst om att flytta ihop och så vidare, så då får vi försöka lösa det där med visum för mig bäst det går om vi är lika seriösa när det börjar bli dags att börja tänka på sånt. USA borde vara med i EU (fast det är kanske en ren omöjlighet? :P) så hade man inte behövt tänka på sånt.

2009-01-28 @ 05:54:51
URL: http://prettymuchjohanna.blogspot.com
Postat av: Anonym

säg som det är. jag har TJATAT om den. :P

2009-01-28 @ 17:15:11
Postat av: frazor

säg som det är. jag har TJATAT om den. :P

2009-01-28 @ 17:15:44
Postat av: Emelie

Mums...de där såg gott ut...hoppas de inte sved alltför länge i ögat :)

2009-01-29 @ 03:27:00
URL: http://emeliea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0