<3 - dagen

Vaknade sådär dumt tidigt.. halv 8.. det är ju lördag och det innebär sovmorgon!! Fast det blev en väldigt mysig morgon, vi låg och gosade och tittade på TV i nån timme. Vi har även varit nere en sväng på stan o lunchat på en uteservering i solen. Tyvärr så snodde Mjuken med sej kameran nu när han åkte iväg för att flyga med en arbetskamrat. Bilderna får alltså läggas upp vid ett senare tillfälle.

Ja det är ju Alla hjärtans dag idag. Jag är lite kluven om vad jag ska tycka om det  egentligen. Det är ju väldigt tramsigt att det är så kommersiellt och att affärerna är fullsmockade med hjärtprylar, choklad och blommor. Man ska ju absolut inte behöva ha en dag för att visa kärlek till sina medmänniskor. Det ska man såklart göra hela året. Men på nåt sätt så tycker jag det är lite mysigt ändå. Det som också gör att jag inte "gillar" denna högtiden är alla som inte har nån att dela denna dagen med. Fast då börjar min hjärna ta dra paralleller med julafton o att det finns lika många som e olyckliga då.. ska man ta bort den dagen oxå.. just på grund av en sån anledning.. ja.. jag skulle kunna fortsätta med denna diskutionen hur länge som helst med både för o emot argument.. men jag ska inte.

Igår när ja stod på Target och skulle köpa kort till Mjukens föräldrar så va där en massa små barn som valde ut kort till sina föräldrar. Det va så gulligt. På jobbet i torsdags (det va stängt i fredags) så va alla så himla glada o trevliga o kramades lite extra. Folk hade med sej godis, kakor och tårtor för att dela med sej till sina arbetskamrater och visa att man tycker om varandra. Saken är att mina arbetskamrater gör sånt här hela tiden, alltså tar med och bjuder på grejer, men det känns ibland som att folk behöver bli lite påminda om att visa lite mer kärlek ibland. Speciellt i dagens samhälle.

Jag o mjukis har inte några seriösa planer.. middag eller bio.. eller hemma mys.. men vi är  väldigt duktiga att visa uppskattning för varandra året om... men ändå så är det lite mysigt att bry sej om varandra lite extra nån dag då och då.. man måste ju inte göra det just idag.. men ja.. vi vill ju inte bryr oss alls heller bara för att man inte "ska" fira denna dagen.

Nu ska jag sluta yra!
Over and Out!

Kommentarer
Postat av: frazor

Jag tror du yrar. :)



Yay! \o/

2009-02-16 @ 00:45:59
Postat av: Camilla

vad gulliga ni är!!!



Puss på er.

2009-02-19 @ 01:07:54
URL: http://caluas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0