Ännavänna

Detta har varit en lite annorlunda vecka. Först va mina lektioner i företagsekonomi inställda på måndagen, och sen idag (onsdag) så behövde jag bara gå på den första lektionen. Jag är redan klar med mina uppgifter för denna veckan och provet va framskjutet till nästa vecka.

Idag ska jag däremot gå på en Small Business Management lektion. En gång i månaden kan man gå och lyssna på en genomgång av de kapitel som vi kommer att ha prov på. Det är frivilligt, men det är också "gratis" information om provet. Det kan man väl unna sig :) Så ikväll ska jag vara där mellan 18 - 21.

Jag har börjat mitt nya matschema. Jag har varit mycket duktigare med att laga mat och ska prova lite nytt denna veckan. I måndags blev det pasta med köttfärssås (fisken jag ville ha va slut) och igår blev det hasselbackspotatis (eller hackelbacksTopatis som jag sa när jag va liten) och kött. Idag ska jag göra en rätt från min gamla hemkunskaps bok, nämligen vegetarisk gryta, fast vi ska ha korv till. :P Dock kommer jag få ändra på receptet eftersom min sambo är ett "allergibarn".  Det känns väldigt skönt att ha börjat. Förhoppningsvis kommer jag även tappa nåt kilo om jag fortsätter duktigt o äter mycket grönsaker till.


Jag har nog världens bästa pojkvän. Vi ju från olika ställen i Sverige och det kan ibland bli lite problem att förstå varandra. Ibland ser han ut som ett frågetecken. Han har nu hittat en skånsk ordlista så han kan förstå mig  bättre. Så saker som jag tyckte va självklara är numera inte det längre. Titta gärna in på länken och lär er lite mer, eller om ni har en vän som är svår att förstå så kan detta va ett bra sätt att lära sej lite nya ord och få förståelse. Lycka till!


Over and Out!


Kommentarer
Postat av: lizan

eftersom jag håller på med ett projektarbete med bland annat en skåning nu så tänkte jag att det kunde vara bra med en kik på listan.. orkade inte kolla så många ord o la ner när jag hittade det här:

barplatt - barfota - glytten rännor barplatt hela sommarn



barplatt förstår jag ju att det beytder barfota.. men glytten och rännor? rännor kanske är springer? o glyttor kanske barn? men det är bara en sån sjukt härlig beskrivning. hej vi ska förklara vad ett ord betyder men kör hela meningen på oförståligska så blir det nog bra! :D

2009-02-12 @ 02:05:57
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: Sassa

Ännavänna? Vad fasen betyder det????



Haha! Tack för pratstunden igår, alltid lika trevligt! Vi får hålla tummarna för den där miljonvinsten så det blir Roskilde för dig i år med :)



kram

2009-02-12 @ 13:32:55
Postat av: mammie

Haj min glött!

Hånt e de mä daj??

Änavänna är det lite upp o ner eller bakvänt?

Love from mammie!

2009-02-12 @ 17:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0