Vardagsaction

Vaknade och tyckte jag va lite väl pigg  och 30 sekunder efter hör jag att jag får ett sms. Det är Karina som skriver att hon är sen, och kommer hämta upp mig fem min senare än bestämt. BAHH! Jag har alltså försovit mig. Hon ska alltså hämta mig om 10 minuter, vilket är lite omöjligt för jag vägrar gå till jobbet i fettigt hår.

Jag är ju en studentassistent och hjälper till med det som behövs. Idag så behövdes jag i receptionen då min arbetskollega skulle sluta tidigare. Det visade sig bli lite mer stessigt än vad jag kunnat föreställa mig. Det är en fotbollstränare på skolan som har förskingrat pengar. Det va en demonstration med skyltar och megafoner och hela kittet utanför jobbet en halvtimme innan vi stänger, så dom hade fått kalla in någa poliser från vår Collegepolisstyrka för att bevaka. Det va även board meeting (vad heter det på svenska?) som dom ville tala på.

Det blåser som tusan och efter halvitmme kom alla (minst) 50 pers in i vår lilla lobby så det va packat där. Det va inte så roligt att svara i telefon då :/ Pressen va även där och fick be dom att inte stå bakom mig bakom disken och fotta.. HALLÅ LIXOM! Då frågade hon vad mitt namn va.. Jag sa till henne att jag inte ville ge ut det för jag vill inte va inblandad i detta. Då sa hon att jag redan va det. Men jag vägrade ge mitt namn ändå :D ... I'm such a rebel!!!...

Stannade 45 min extra så att ingen mer skulle invaderar mitt lilla space, då mötet inte började förren 17.30 och alla stod i en halvtimme där och väntade.

Jag fick med mig lite lådor hem från jobbet så jag antar att det är dags att börja packa lite....

Kommentarer
Postat av: Den Mjuge

Board meeting är oftast styrelsemöte på svenska :)

2009-04-15 @ 21:42:12
Postat av: Emelie

men gud vilken dag du hade .... de där lät ju faktiskt lite småjobbigt!! :( hoppas din dag blev mycket bättre idag :D

2009-04-15 @ 23:06:43
URL: http://emeliea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0