Ny vecka

Ja, nu är ju helgen slut. Trist nog. I går så va mina lektioner inställda, jag har samma lärare i båda, så det va bara att sätta sig på bussen igen och åka hem. Jag tyckte det va väldigt skönt. Fick dock städa upp lägenheten lite för det va folk som ville komma och kolla. Jag börjar blir riktigt bra på det där med att visa runt, även om det inte är mitt jobb. Mäklaren har ju liksom inte lika bra koll som mig, eftersom jag bott här nu i över ett år, och mäklaren har nog inte ens varit inne i vår lägenhet förut. Det är olika varje gång.

Efter att vårt kontrakt hade gått ut efter ett år så hyr vi månad för månad. Mjukis ringde igår och berättade/konformerade att vi ska flytta. Vår hyresvärd berättade då att hon förmodligen inte kommer sälja den längre eftersom det inte går så bra och kommer fortsätta hyra ut den. Shit va det kittlade till i magen då... då kan vi ju bor kvar!! :D Fast det ska vi inte. :(

Det är ju perfekt läge för oss att spara en massa pengar, plus hyran är lite onödigt dyr. En annan grej som är bra med att flytta nu är att vi inte lika lätt fastnar här. Målet och tanken är ju att vi ska flytta tillbaka till Sverige när vi tycker att vi är "klara" här. Det känns som att man nästan måste passa på att bo utomlands nu när vi har chansen, är unga och inte har några förbindelser. Skaffar men sen barn så blir man ju typ fast i minst 20 år. Då känns inte 3 - 5 år så länge längre... även om det är rätt länge.. :) Fast det har ju redan gått 3.5 år sen jag flyttade hit första gången... hihi.. ja.. inte så lång tid kvar då alltså....

Strandpromenaden i Santa Barbara, 2008.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0