Smygis!

Ny sitter jag pa jobbet o smygbloggar. Sitter i receptionen men idag e det valdigt dott sa jag tankte att jag kunde passa pa :D

Tankte ge liten uppdatering om branden. Det e faktiskt nagra som har dott o det e flera hus som har brunnit ner, men det e valdigt manga som inte har drabbats mer an blivit evakuerade. Vilket i sej ar jobbigt, men det ar battre an ett nerbrunnit hus. Eftersom det brinner har varje ar sa tycker man att man skulle va mer forberedd sa att dom kan slacka branderna snabbt.
Men jag maste saga att dom ar valdigt dukiga med att satta in extrapersonal runt denna tiden o har stor beredskap. Problemet ar att det e sa torrt har (viket gor att det sprider sej snabbt)o stora ytor vilket gor det inte gar att ta sej till det drabbade omradet sa snabbt med brandbilar osv. Det e svart att kontrollera elden nar det blaser sa mycket som det gor nu dessutom. Tror det e ratt svart att forsta hur mycket det faktiskt brinner om man inte ser det med egna ogon. Men som sagt laget e under kontroll o det kommer brinna en hel del mer under denna/dessa manader.

Jag kom pa harromdagen att jag har varit i Sverige dom senaste tva hostarna. Sa det ska bli kul att fa vara har denna hosten. Det e mycket att se fram emot, bla Halloween och Thanksgiving. Plus att jag faktiskt far va med pa mjukens fodelsedag. Det har jag inte varit forut. :)

Vart internet hemma kranglar igen :( Antagligen kommer vi byta o da kommer vi va utan internet massor med dagar.. Buhu.. :(

I helgen blir det kanske att vi aker till IKEA. Behover kopa lite forvaringslosningar. Vi har sa mycket saker som bara ligger overallt.Sa jag tankte eftersom bade jag o mjuken e ratt sa stokiga av oss sa kan det va bra att fa lite ratt pa saker o ting o gora vart liv lite lattare genom att organisera allt lite battre. Usch vad jag kanner mej vuxen nu....

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0