Im Juli

Det där med "time management" är alltså hur man planerar o använder sin tid. Jag e en tidsoptimist, men jag lär mej hela tiden. Fast det va nog när jag jobbade som "nanny"/barnflicka som jag verkligen fick lära mej att planera min tid. Inte för att man kan planera vad som händer o sker när man har hand om fyra barn men att man ändå hade en plan o att vissa saker skulle ta en viss tid osv.

I mitt annars inte så fullt händelserika liv, om man jämnför med då - då varje minut uttnyttjades, så har jag inte behövt att ta vara på min tid på samma sätt sen dess. Men nu när jag har börjat fundera på att ordna upp min tid o uttnyttja den istället för att låta den rinna iväg. Det finns ju så mycket som jag vill, men inte gör nåt av. Först o främst tänkte jag få in vardagsrutinen som innebär: Skola, jobb, läxa, städa, tvätta o LAGA mat. Sen tänkte jag öka på detta genom att börja träna. Det e första grejen. Sen lägga på hobbys när jag börjat få in träningen lite i systemet. Ska bara hitta en lämplig hobby oxå :P.. men det får bli ett senare projekt.. den tiden den sorgen typ.

Ja hur gick det nu igår då?.. Mja.. sådär skulle jag vilja säga. Fast att jag gick i förväg till affären så va jag lite tankspridd när jag kom dit o sprang runt som en yr höna o skulle få ihop saker till veckans matlista (som jag faktiskt hade förberett dagen innan). Tog lite längre tid i affären än väntat.. men men.. lagade i alla fall en jättegod middag. Provade ett helt nytt recept, nämligen "Torskgratäng med paprika och tomatsås". Använde dock en annan fisk (tilapia) eftersom torsk inte e lika vanligt här. Lätt att göra o väldigt gott, till och med mjuken som inte e så förtjust i fisk gillade det. Woohoo!

Jag missade dock halva mitt TVprogram fast att mjuken hjälpte mej massor med tvätt o gå ut med sopor. Efter programet så va det dax att ta tag i mitt plugg o satt uppe med det till midnatt. Va lagom seg i morse.. uppe tidigt idag :(

Som i vanlig ordning så har min tyska lärare haft lite personliga hinder o problem så det har blivit en del inställda tyskalektioner dom senaste veckorna. Vi skulle först haft tyskaprov i tisdags men blev inställt, och så va det då dags idag. Tror inte att det blev uppskjutet?! Hon hade inte hunnit kopiera upp provet ännu :D Så nu får vi göra provet hemma som en läxa istället.. inte helt fel. Istället för prov fick vi se en tysk film som heter "Im Juli" aka In Juli (internationellt). Det va en sån film som gav en lycklighets o härlighets-känslor efteråt. Den va rätt rolig oxå. Till och med amerikanarna uppskattade den europeiska humorn. :D

Har även hunnit med banken, en snabb sväng inne på köpcentret o så posten idag. Rätt nöjd med min tidsplanering. Idag va jag även duktig o lagade mat. Blev ett nytt recept idag med.. Bakad potatis med ost och skinkröra. Smaskens! Tittade även på debatten mellan "vicepresidenterna". Inressant att höra vad dom hade att säga faktiskt. Nu blir det lite mer TV-tittande o kanske kan prata till mej lite mys oxå om ja har tur :P

Over and Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0