Valvaka

Ja idag e det ju äntligen dags för presidentvalet, plus lite annat.
Man har tex chans att rösta på i fall man tycker att giftemål mellan två personer av samma kön ska vara lagligt i Kalifornien eller ej och annat liknande.

Jag e så trött på hela karusellen så det ska bli så skönt när det e över.. Fast o andra sidan så börjar ju en ny karusell istället. Men då vet man i alla fall. Och jag slipper höra på alla jobbiga männsiskor som inte tycker som jag. Speciellt så e jag trött på att folk tycker att Sarah Palin borde bli president :O What!! lixom.. det har jag hört från massa olika folk runt omkring när man väntar på bussen, på TV eller på stan. Men dom allra flesta i Kalifornien röstar ju på Obama så det e ju ändå han som man hör mest om här, tack o lov.

 Vi kollade på "Saturday Night Live Presidential Bash 2008" på TV igår o jag måste ju säga att Tina Fey gör Sarah Palin helt overkligt  fantastiskt bra!! Skit kul!! Klockrent!

Det verkar som att många i Sverige ska på eller ha valvakor ikväll. Här vet jag ingen som ska träffas o följa valet, alla jag känner ska inte ens rösta.  Men fick precis reda på i skrivandets stund att vi kommer faktiskt att åka hem till mjukens föräldrar o följa valet där o äta middag!! Toppen!

Det som e konstigt e att jag knappt har hört nåt om presidentvalet på skolan, o inte heller har folk disskuterat det på jobbet heller.. Verkar som att det pratas mer om det bland vanliga dödliga i Sverige?! Kan det va så?!

Nu måste jag återgå till att göra mej klar inför att återvända till skolan o ha TYSKA!! Woohoo!



Over and Out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0