Struligt värre

Idag  va det meningen att jag skulle åka till Sverige på en liten semester. Nervös o lite exalterad så hoppade jag på tåget som skulle ta mej till Union Station, nere i Downtown LA. Där i från skulle jag sen ta en buss till LAX flygplats.

Det började bra. Konduktören va både väldigt rolig o trevlig. Skämtade till det med sånna där dåliga skämt som man inte kan hjälpa att man skrattar åt. Sen fick jag en trevlig tjej brevid mej oxå. Sen blev vi underhållna med lite sång i högtalaren av cafeteriavagns-snubben. Det känndes bra lixom att de hade blivit en sån bra start. Kom ner i LA bara typ tio minuter försent. (Vilket e bra för att vara Amtrak).

Sen blev det bussen. Blev lite orolig för alla va så sega som skulle hoppa på men fem minuter försent så rullade även den iväg. Kom faktist in på terminalen i hyffsad tid med tanke på att både buss o tåg va lite sena plus att jag skulle till terminalen längst bort, såklart :P

Men köerna där inne va inte att leka med. Efter att ha stått i två rader av kö utanför där själva kön egentligen börjar så började jag bli lite orolig. Mitt flyg skulle gå 13.05 o jag skulle va in-checkad senast 11.35. Jag va framme på terminalen kl 10.40 så jag tyckte att det va ju ändå hyffsat med tid i det va ändå  ca 2.5 timme innan mitt plan skulle lyfta.

Efter att ha stått i kön rätt länge så frågar jag nån anställd som hjälper vilsna resenärer om jag skulle hinna checka in. Han sa att jag inte skulle det eftersom jag redan sått så länge o att köerna inte direkt kommer bli mindre. Så han skickade mej till en annan kö där man får boka om sin biljett. Shit tänkte jag.. det va värst.. kl e ju inte så mycket ännu o planet skulle ju inte åka förren om nån timme.

Fick "lite" panik när det visade sej att den nya kön jag just ställt mej i va rätt bra lång o den rörde sej inte alls. Jag fick frågat lite olika personer o allt dom sa va att jag skulle stå kvar. Det ända som fanns att göra va att boka om min biljett men att jag inte skullle oroa mej.

När jag stått där nån timme alldels för länge så upptäckte jag att det va inte bara jag som missat mitt flyg.. massor av strul överallt. Eftersom det e högsäsong va det många upprörda männiksor o men nästan ingen personal. Sen mitt i allt så en det nån som skriker, o då menar jag SKRIKER, pga att nån har snott hans klocka.. han va jättearg o skrek så att det hördes på hela LAX (o det ett rätt stort ställe), han även uppmanade oss att dra där ifrån eftersom dom bara va tjuvar hela bunten. Ja ja lite drama..

I alla fall när jag äääääääääääääääääntligen kom fram så fanns det inga biljetter kvar för den dagen. Nästan alla fick bli ombokade på sina respektive flyg fast dagen efter. Damen som stod bakom mej med sin 4-åriga dotter som skulle ha flygit dagen innan men det blev inställt o idag kom hon inte med pga köerna. Så hennes tredje försök fick bli imorgon bitti. Stackarn.

Jag ska oxå flyga tidigt på morgonen så jag kommer fram tidigt på fredag morgon.. en dag försent. Ska dock mellanlanda i Washington istället för Seattle.

Eftersom jag spenderat nästan mina sista lösa dollar på tåg o buss, plus att jag inte hade någon nyckel hem så kom Mjukens chef o hämtade mej eftersom han va i närheten på nåt ärenende. Sen köpta han lunch till mej oxå efter jag inte heller hade ätit nåt den dagen. "Mattan" (Matt) e bra snäll han :D Sen fick jag sitta där ett tag o ta det lugnt.

Eftersom Mattan tyckte synd om mej så fick Mjuken sluta tidigt (eftersom han ska börja ännu tidigare än vanling pga att han ska köra mej till flygplatsen APtidigt imorgonbitti) så fick han sluta tidigare så vi åkte hem o mös i ställlet. Har även testat ett nytt pizza ställe.. mmm nästan som svensk pizza... mmm *dreglar*

Så nu har jag missat en dag i Sverige :( Blev så otroligt besviken. Kunde inget annat än gråta när jag insåg hur läget såg ut. hehe..
Men om man ska se det från den ljusa sidan så får jag ju mysa lite till med Mjuken o får chans att ta med mej lite saker som jag kom på att jag hade glömt :D

Men i alla fall så ses vi snart, hoppas jag :P

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: sagaelina

oh herregud!! helt sanslöst, de borde väl veta om hur många som bokat biljetter och anpassa mängden personal efter det?! helt sanslöst. i amerikansk anda tycker jag du ska stämma dem!! fast slutet gott :) hur är en svensk pizza förresten? skiljer de sig mot andra länder? kärlek o välkommen till sverige

2008-06-27 @ 13:09:52
URL: http://sagaelina.blogg.se/
Postat av: sagaelina

oh herregud!! helt sanslöst, de borde väl veta om hur många som bokat biljetter och anpassa mängden personal efter det?! helt sanslöst. i amerikansk anda tycker jag du ska stämma dem!! fast slutet gott :) hur är en svensk pizza förresten? skiljer de sig mot andra länder? kärlek o välkommen till sverige

2008-06-27 @ 13:10:38
URL: http://sagaelina.blogg.se/
Postat av: Carmen

Heeej! Hoppas att du kom iväg sen och fick njuta av lite Sverige. Jättekul att läsa din blog! Om du har vägarna förbi Gbg så hälsa gärna på. :o) Kram, Carmen

2008-07-07 @ 16:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0