Jordbävning

Idag är ingen vanlig dag för det är Marias födelsedag.. HURRA HURRA HURRA!  Å GRATTIS till Niki som oxå hade sin födelsedag för inte så länge sen! Love ya! Så synd att jag inte kan va där o gratta er, o kramas...

Ja som sagt, det e ingen vanlig dag. Idag när jag satt på jobbet, så lite innan lunch så satt jag o avslutade det jag höll på med för att kunna avlösa Tammy's (ute i receptionsdisken) lunch. Rätt va det e så mullrar det konstigt o dom så kallade "väggarna" i kontorslandskapet börjar röra på sej  o det känns som att jag sitter i en båt ute på havet o det e alldeles vågit. Skit skumt. Först tänker jag va fan håller dom på med?! men inser rätt snabbt att det e JORDBÄVNING!!! Man hinner tänka massor på under de få sekunderna som det faktiskt pågår. Kändes som flera minuter medans det varade i max 15-20 sek, vilket är rätt länge för att vara en jordbävning, tydligen. Då har jag alltså kännt min första jordbävning. Det e massor av små hela tiden men dom känner man knappt, eller inte jag i alla fall.

När jag bodde med Towe i Santa Monica hade det oxå varit en "lite större" jordbävning. Fast det va under natten vid två tiden. Mjukis ringde o väckte oss o frågade hur det va med oss. Jag fattade inget o svarade upprepade gånger att "Jag sover!" i en irriterad ton. När han förklarade att det hade varit en jordbävning o att tavlor hade trillat ner hemma hos honom så vaknade jag därimot till väldigt snabbt. Tydligen hade alla andra oxå kännt det fick vi reda på dagen efter. Vi blev lite irriterade för vi va ändå lite nyfikna även om det inte e så bra med jordbävningat så klart. Anledningen till att vi inte hade vaknat av det va förmodligen för vi hade uppblåsbara sängar o antagligen guppade med när jorbävningen kom o vaggades som små bäbisar. hehe...

Ja annars har det inte hänt så mycket idag. Jobbat o käkat burrito från Chipotle till middag. (Världens godaste burritos) Orkade inte laga mat :P Sen blir det väl lite TV-tittande nu snart.

Längtar redan till helgen :P Då e det Ventura Fair.. ska bli kul :D

Hoppas ni inte svettas o smälter bort för mycket där hemma i värmen!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: sagaelina

tycker nog också det verkar lite spännande med jordbävning, såklart om allt går bra! undrar just hur många burritos du krängt från Chipotles... och ändå tycker du de är världens godaste, jag skulle göra mycket för en äkta chipotle!! saknar. du marie, du kommer väl hem igen? permanent alltså :)

2008-07-31 @ 10:30:02
URL: http://sagaelina.blogg.se/
Postat av: Jennie

usch va hemskt med jordbävning... va kul att träffa dig när du var hemma!! Kram

2008-08-03 @ 18:47:45
Postat av: Åsa - Fridas syster

Hej Marie!

Är inne ibland och kollar vad du har för dig! ;-) O så läser jag ju systers blogg... Bara undrar hur vi ska skicka kakorna till Hillevi och Valter? För det var inte till dig?... Hmmmmm... Hur, hur, hur?? Jag vill gärna skicka - värnar om mina små syskonbarn som du har hos dig!! ;-)



Sköt om dig!! Kramar Åsa

2008-08-12 @ 11:01:36
URL: http://none
Postat av: Jennie

Ja såklart ska du få se bilder Marie!!! Och givetvis är du välkommen när du är i Svea rike nästa gång, när är det förresten????

2008-08-14 @ 21:20:50
Postat av: Emelie

Hej gumman:)

Ja, får se om jag lyckas hålla bloggen intressant :P



Din är jätte kul att läsa när du väl skriver ;) lever mig in i ditt american life nu när jag inte har något eget :P



Allt är bra här..hoppas de e bra med dig med!?



Puss

2008-08-15 @ 08:10:53
URL: http://ahlcrona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0